Dodge Challenger Forum banner

Szybki kolektor dolotowy 102 lub 6,4 do RT

585 views 5 replies 5 participants last post by  0920hopsingan  
#1 ·
Hej, chłopaki, rozważam kilka różnych opcji ulepszonego kolektora dolotowego i zawęziłem je do kolektora 6.4 lub FAST 102mm. Powiedziano mi, że FAST nie wymaga żadnego ponownego okablowania ani niczego w tym rodzaju, podczas gdy 6.4 tego wymaga. W ogóle nie znam się na elektryce lol. Jeśli chodzi o FAST, nie ma zbyt wielu informacji na temat tego, czy potrzebuję dodatkowych elementów montażowych, czy tylko samego kolektora. Czy ktoś wie, czego potrzebuję? Czy w ogóle warto to brać zamiast kolektora 6.4, biorąc pod uwagę moje umiejętności elektryczne w zakresie ponownego okablowania i przekierowywania przewodów?
 
#2 ·
Nigdy nie słyszałem o szybkim kolektorze dolotowym do silnika Hemi. Większość ich rzeczy to seria LS. Chociaż mogę się mylić.
Możesz dostać cały zestaw 6.4, który będzie miał kolektor dolotowy, czujnik map, kontroler zaworu aktywnego biegacza itp. za nieco ponad 1100 $ plus 400 $, jeśli chcesz go powiększyć.
Nadal musisz zdobyć własny kolektor dolotowy w stylu 6.4. I strojenie. Wydaje się dużo za około 15 KM. Duże kolektory dolotowe z portami są bardziej modyfikacją wspomagającą dla innych modyfikacji. Tak naprawdę nie jest to dodatek do mocy sam w sobie.
Kolektor dolotowy 102 mm i korpus przepustnicy nie dodadzą żadnej mocy, jeśli silnik nie będzie zasysał więcej powietrza z dużego wałka rozrządu, większych zaworów, portowanych głowic, kolektorów wydechowych itp.
 
#3 · (Edited)
@Freighttrain34

Sugeruję, abyś poszukał na YouTube, nie wszyscy, którzy zrobili te modyfikacje, uzyskali dobre wyniki, dlatego osobiście porzuciłem ten pomysł, kiedy sam go miałem. Nawet podłączony prawidłowo kolektor 6.4L wymaga strojenia na hamowni, aby odpowiednio ustawić kanały dla silnika 5.7L, w przeciwnym razie uzyskasz opóźnienie w punkcie otwarcia kanału. Kolektor 6.4L był jedną rzeczą specjalnie zaprojektowaną i dostrojoną do dodatkowych 47 cu.in. 392.

Jak powiedział SweetT, FAST to GM.

Wszystko, czego naprawdę potrzebujesz ze swoim 5.7, to upewnić się, że kolektor dolotowy jest prawidłowo dokręcony, a jeśli chodzi o korpus przepustnicy, to znacznie większy nie pomoże w osiągach, tylko zaszkodzi.

The Fastman - Specjalizacja w częściach do tuningu Mopar
 
#4 ·
Większe przepustnice po prostu przykręcone powodują więcej powietrza niż paliwa, co oznacza, że silnik staje się ubogi. Praca silnika na zbyt ubogiej mieszance (z mieszanką paliwowo-powietrzną, która ma za mało paliwa) może powodować przegrzanie,
uszkodzenie zaworów i świec zapłonowych, zmniejszenie mocy i potencjalnie całkowitą awarię silnika, jeśli nie zostanie to naprawione. Fabryczna przepustnica jest zoptymalizowana pod kątem pojemności skokowej z fabryki, niestety ludzie dzisiaj mają złe zrozumienie, że to jak dodanie większego gaźnika do silnika starej szkoły, to nie to. Nawet w tamtych czasach wymagane było strojenie i odpowiednia ilość paliwa i powietrza do pojemności skokowej silnika. Twój model z 2019 roku będzie wymagał odblokowania i strojenia PCM, w przeciwnym razie będziesz miał straszne problemy.

Więcej problemów, gdy zostanie zainstalowana zbyt duża przepustnica.
Przegrzanie:
Uboga mieszanka spala się goręcej niż bogata mieszanka, co prowadzi do wzrostu temperatury w komorze spalania.
Uszkodzenie zaworów i świec zapłonowych:
Przedłużona praca na ubogiej mieszance może spowodować spalenie zaworów i przegrzanie oraz stopienie świec zapłonowych, co prowadzi do przedwczesnej awarii.
Zmniejszona moc:
Niepełne spalanie spowodowane ubogą mieszanką powoduje utratę mocy i wydajności.
Wypadanie zapłonów:
Uboga mieszanka może prowadzić do wypadania zapłonów, co może dodatkowo pogorszyć problemy, takie jak przegrzanie i uszkodzenia.
Awaria silnika:
W ciężkich przypadkach, stale ubogo pracujący silnik może doprowadzić do całkowitej awarii silnika.
Inne objawy:
Zawahanie podczas przyspieszania, nierówna praca na biegu jałowym, gaśnięcie i kontrolka silnika mogą również wskazywać na ubogą pracę silnika.
Przyczyny ubogiej pracy:
Uszkodzone czujniki tlenu, nieszczelności w układzie podciśnienia, zatkane wtryskiwacze paliwa, uszkodzona pompa paliwa lub uszkodzony czujnik masowego przepływu powietrza mogą przyczyniać się do ubogiej pracy silnika.

Musisz uważać na fałszywe roszczenia legacy, że możesz po prostu przykręcić te rzeczy i sprawić, by Twój samochód jeździł jak bestia. Tak wiele osób na to wpada, ponieważ 20 tysięcy ludzi nie wie i śledzi
kogoś, kto coś opublikował. Pokaż mi Dyno i udowodnij modyfikacje, to moje zdanie, dodawanie i wykonywanie modyfikacji wydajnościowych to coś więcej niż przykręcanie rzeczy i uleganie fałszywym
roszczeniom ze strony producentów i postów w mediach społecznościowych.
 
#5 · (Edited)
Możesz otworzyć swój kolektor 5.7. A także 6.4 bez wszystkich tych bólów głowy. Więc nie jest tak źle, wierzę, że Holley i kilku innych producentów robi kolektor dolotowy dla 5.7, jeśli chcesz po prostu ładny element wystawowy pod maską, eliminator, jest w stylu katedralnym. Shauns customs robi naprawdę imponująco wyglądający, ale będzie cię to kosztować około 4500 $, więc włóż swoją kartę kredytową do zamrażarki przed zakupem. Lol.
 
#6 ·
Hej, zastanawiam się nad kilkoma różnymi opcjami ulepszonego kolektora dolotowego i zawęziłem je do kolektora 6.4 lub FAST 102mm. Powiedziano mi, że FAST nie wymaga żadnego ponownego okablowania ani niczego w tym rodzaju, podczas gdy 6.4 tego wymaga. W ogóle nie znam się na elektryce lol. Jeśli chodzi o FAST, nie ma zbyt wielu informacji na temat tego, czy potrzebuję dodatkowych elementów montażowych, czy tylko samego kolektora. Czy ktoś wie, czego potrzebuję? Czy w ogóle warto go kupić zamiast kolektora 6.4, biorąc pod uwagę moje umiejętności elektryczne w zakresie ponownego okablowania i przekierowywania przewodów?
Nie znam się na używaniu tego kolektora w Mopar, ale używałem tego samego kolektora w silnikach LS i działają one całkiem dobrze i są produktem wysokiej jakości.