Dodge Challenger Forum banner

Usunięcie środkowego tłumika?

30K views 38 replies 15 participants last post by  jim_5806  
#1 ·
Mam Challengera R/T Scatpack 'T/A' z 2020 roku. Chciałbym uzyskać jeszcze bardziej agresywny dźwięk. Myślałem o usunięciu środkowego tłumika. Co o tym myślicie? Zamierzałem również zachować rezonatory, ale zmienić końcówki na poczwórne. Czy powinienem zrobić prostą rurę w całym układzie, czy tylko w środkowym tłumiku?
 
#3 ·
Będzie głośniej, a nie lepiej brzmiało. Mam T/A 345 z 2017 roku, w którym zaczęli dodawać aktywny wydech 3,75" i dźwięk fabrycznego w trybie Sport brzmi świetnie. Mam też motocykle i pierwszą rzeczą, którą robię, to kolektor z małymi przegrodami. W samochodach lubię kolektory i zmodyfikowane wydechy. Miałem Challengera 345 z 2012 roku i nienawidziłem dźwięku fabrycznego wydechu (2,5" bez aktywnego wydechu). Brzmiał okropnie. Po 2000,00 $ modyfikacji wydechu, nie brzmiał o wiele lepiej. Dwóch sąsiadów zatrzymało mnie i skomentowało, że mój wydech z 17 roku (fabryczny) brzmi niesamowicie. Nie planuję go modyfikować, poza dodaniem kolektorów po wygaśnięciu gwarancji, ale nawet to nie jest proste z ECM w tym samochodzie. Nie chcę też zwiększać dudnienia. W trybie Sport przy prędkości autostradowej jest już wysokie. Więc skoro masz aktywny wydech 2,75", powiedziałbym, zostaw to.
 
#6 ·
Będzie głośniej, a nie lepiej brzmiąco. Mam 2017 T/A 345, czyli rok, w którym zaczęli dodawać aktywny wydech 3,75" i dźwięk fabrycznego w trybie Sport brzmi świetnie. Mam też motocykle i pierwszą rzeczą, którą robię, jest kolektor z maleńkimi przegrodami. W samochodach lubię kolektory i zmodyfikowane wydechy. Miałem Challengera 2012 345 i nienawidziłem dźwięku fabrycznego wydechu (2,5" bez aktywnego wydechu). Brzmiał okropnie. Po 2000,00 $ modyfikacji wydechu, nie brzmiał o wiele lepiej. Dwóch sąsiadów zatrzymało mnie i skomentowało, że mój 17 (fabryczny) wydech brzmi niesamowicie. Nie planuję go modyfikować, poza dodaniem kolektorów po wygaśnięciu gwarancji, ale nawet to nie jest proste z ECM w tym samochodzie. Nie chcę też zwiększać drona. W trybie Sport przy prędkości autostradowej jest już wysoki. Więc skoro masz aktywny wydech 2,75", powiedziałbym, zostaw to.
Doceniam to! Walczyłem z tym w tę i z powrotem. Ponieważ brzmi świetnie w trybie sportowym i torowym, po prostu chciałbym, żeby aktywny wydech był zawsze otwarty. Ale jeszcze raz dziękuję, sprawdzę kolektory, jak powiedziałeś, po wygaśnięciu gwarancji!
 
#7 ·
Czy rozważałeś usunięcie zaworów wydechowych? Wielu właścicieli Scat Pack używa ich. Łatwa naprawa. Słyszałem również, że można stracić moc, majstrując przy fabrycznym wydechu. 392 to pięknie brzmiący silnik sam w sobie!! Przynajmniej moim zdaniem
Nigdy o tym nie pomyślałem. Myślę, że to dałoby mi dźwięk, nie tylko w trybie sportowym lub torowym. Dzięki! ✌🏾
 
#8 ·
Jestem za tym, żeby robić to, co lubisz. Dla mnie uwielbiam fabryczny dźwięk - trochę "uważaj, uważaj" na biegu jałowym i RYCZENIE podczas przyspieszania. Dla mnie nie wyobrażam sobie, żeby było to przyjemniejsze, gdyby było głośniejsze. Ale Bóg błogosławi Amerykę i naszą wolność, więc rób to, co sprawi ci radość. Rozumiem również atrakcyjność absolutnego potwora dźwięku wydechu w odpowiednim muscle car.

Nie jestem zbyt obeznany w systemach silnikowych, ale czy istnieje również potencjalna zmiana wydajności do rozważenia, jeśli ciśnienie wsteczne zostanie zmniejszone do systemu OE?
 
#22 ·
Jestem za tym, żeby robić to, co lubisz. Dla mnie uwielbiam fabryczny dźwięk - trochę "uważaj, uważaj" na biegu jałowym i RYCZENIE podczas przyspieszania. Dla mnie nie wyobrażam sobie, żeby było to bardziej przyjemne, gdyby było głośniejsze. Ale niech Bóg błogosławi Amerykę i naszą wolność, więc rób to, co sprawi ci radość. Rozumiem również atrakcyjność absolutnego potwora tonu wydechu w odpowiednim muscle car.

Nie jestem zbyt obeznany w systemach silnikowych, ale czy istnieje potencjalna zmiana wydajności do rozważenia, jeśli ciśnienie wsteczne zostanie zmniejszone do systemu OE?
Dzięki za pomoc. To znacznie ułatwiło mi podjęcie decyzji! Ale wierzę, że masz rację co do systemu OE. Niektórzy mówili, że zapaliła się kontrolka silnika. Zdecydowanie tego nie chcę!
 
#9 ·
Nie słyszałem jeszcze, żeby usunięcie środkowego tłumika dobrze brzmiało w tych nowych Hemi. To tania modyfikacja i jest głośniejsza, ale moim zdaniem nie lepsza.
 
#10 ·
Hmmm, zależy to głównie od tego, z czym możesz żyć na dłuższą metę. Usunięcie tłumika to duży krok. Ja w swoim Scat Paku z 2020 roku wymieniłem środkowe tłumiki na mini pociski Dynomax i zachowałem rezonatory. Nie mogłem założyć nowych końcówek, ponieważ koniec rezonatora kolidowałby z nimi, według lokalnego eksperta od tłumików. A teraz o dźwięku, cichy podczas jazdy ze stałą prędkością. Ale nawet w trybie automatycznym, gdy wcisnę pedał gazu do dechy, warkot jest WOW! Zimne starty są bardzo GŁOŚNE. Więc jestem w idealnym miejscu, bez dudnienia, ale piekło się rozpętuje, gdy przemawia 392!
 
#11 ·
Hmmm, zależy głównie od tego, z czym możesz żyć na dłuższą metę. Usunięcie tłumika to duży krok. Ja sam w moim Scat Pak 2020 wymieniłem środkowe tłumiki na mini pociski Dynomax i zachowałem rezonatory. Nie mogłem przejść na nowe końcówki, ponieważ koniec rezonatora zakłócałby pracę, według lokalnego eksperta od tłumików. Teraz o dźwięku, cichy podczas jazdy. Ale nawet w trybie automatycznym, gdy wcisnę pedał gazu do dechy, warczenie jest WOW! Zimne starty są bardzo GŁOŚNE. No więc jestem w idealnym miejscu, bez drona, ale piekło się rozpętuje, gdy przemawia 392!
Jak mogłeś nie mieć drona? Mój 17 z fabrycznym wydechem ma mnóstwo drona w trybie sportowym.
 
#12 ·
Wymień środkowe tłumiki na Race bullets. Dynomax i Vibrant produkują tłumiki typu race bullet i są one dość niedrogie. Około 50-100 dolarów za zestaw. Vibrants to #1794, a Dynomax to #24250. Sprawdź filmy na Youtube, które mogą odpowiedzieć na wszelkie pytania.
 
#14 ·
Rzadko używam trybu sportowego, ponieważ Scat Pak ma mnóstwo mocy. Jednak brak dudnienia z 392 podczas jazdy ze stałą prędkością z lub bez tempomatu.
Moje dudnienie jest również znacznie zredukowane, jeśli nie używam trybu sportowego, ale nie lubię jeździć na 4 cylindrach.
 
#16 ·
Mam również Challengera R/T ScatPak z 2020 roku. Na początku myślałem, że nie jest wystarczająco głośny, ale po około 5000 km (3100 mil) sam się wzmocnił. Teraz, po 3 wizytach na torze, jest znacznie głośniejszy i brzmi świetnie. Nie wiem, czy ktoś inny miał takie doświadczenie, ale kiedy rano go uruchamiam, dom się trzęsie, a moi współpracownicy mówią, że słyszą mnie z odległości mili. Tylko moje doświadczenie, ponieważ myślałem również o usunięciu środkowego tłumika, ale teraz jestem bardzo zadowolony z mojego.
 
#26 ·
Ja również mam Challengera R/T ScatPak z 2020 roku. Na początku myślałem, że nie jest wystarczająco głośny, ale po przejechaniu około 5000 km (3100 mil) sam się wzmocnił. Teraz, po 3 wizytach na torze, jest o wiele głośniejszy i brzmi świetnie. Nie wiem, czy ktoś inny miał takie doświadczenie, ale kiedy rano go uruchamiam, dom się trzęsie, a moi współpracownicy mówią, że słyszą mnie z odległości mili. To tylko moje doświadczenie, ponieważ myślałem również o usunięciu środkowego tłumika, ale teraz jestem bardzo zadowolony z mojego.
Mam już 2500 mil i wydaje się, że jest głośniej. Zimne starty też brzmią świetnie! Jeszcze nie byłem na torze, ale nie mogę się doczekać
 
#17 ·
Usunąłem środkowe tony. Początkowo, przy przebiegu 2800 mil, przy uruchomieniu, zgodnie z miernikiem dźwięku w moim telefonie, było to 102 dbls. Po usunięciu środkowych tonów, miernik dźwięku wskazywał 114. Dron to w zasadzie coś, do czego można się przyzwyczaić. Zawsze jeździłem samochodami z pełnymi kolektorami, otwartym wydechem itp. itd. itd. Posiadałem Harleye bez przegród, motocykle sportowe z wyścigowymi wydechami, więc jestem do tego przyzwyczajony. Przy 75, z włączonym tempomatem, zamkniętymi oknami, mogę słuchać radia fabrycznego na 6 i nie jest to natrętne. Teraz, po tym wszystkim, moja była nienawidziła tego, jak głośno było w oryginale, potem nie chciała już w nim jeździć. A jeśli chodzi o sąsiadów, z wyjątkiem miłej starszej pary na początku ślepej uliczki, nie obchodzi mnie pozostałych 4 domów. Ale moje psy wiedzą, kiedy wracam do domu z trzech przecznic. Gdybym miał to zrobić jeszcze raz, wymieniłbym standardowe rezonatory na „bullets”, abym mógł dodać poczwórne wydechy i usunąć środkowe tony. Ale to tylko moje zdanie. Wszystko sprowadza się do tego, jak głośny chcesz mieć swój samochód.
 
  • Like
Reactions: Anthony Rose
#27 ·
Usunąłem środkowe tony. Pierwotnie, przy 2800 milach, przy rozruchu, zgodnie z miernikiem dźwięku w moim telefonie, było to 102 dbls. Po usunięciu środkowych tonów miernik dźwięku wskazywał 114. Dron to w zasadzie coś, do czego można się przyzwyczaić. Zawsze jeździłem samochodami z pełnymi kolektorami, otwartym wydechem itp. itd. itd. Posiadałem Harleye bez przegród, motocykle sportowe z wyścigowym wydechem, więc jestem do tego przyzwyczajony. Przy 75, z włączonym tempomatem, zamkniętymi oknami, mogę słuchać radia fabrycznego na 6 i nie jest to natrętne. Teraz, po tym wszystkim, moja była nienawidziła, jak głośno było w oryginale, potem nie chciała już w nim jeździć. A jeśli chodzi o sąsiadów, z wyjątkiem miłej starszej pary na początku ulicy, nie obchodzi mnie pozostałe 4 domy. Ale moje psy wiedzą, kiedy wracam do domu z trzech przecznic. Gdybym miał to zrobić jeszcze raz, wymieniłbym standardowe rezonatory na pociski, żeby móc dodać poczwórne wydechy i usunąć środkowe tony. Ale to tylko moje zdanie. Wszystko sprowadza się do tego, jak głośny chcesz mieć swój samochód.
Haha dzięki stary, doceniam to! Brzmi jakby twój samochód był głośny AF! Gdybym mógł dostać poczwórne końcówki w moim obecnym systemie, byłbym szczęśliwy
 
#18 ·
Kiedy mówisz "zastąp seryjne rezonatory pociskami", myślę, że tłumiki i rezonatory to dwie różne sprawy. Rezonatory są zaprojektowane tak, aby redukować częstotliwość, która wytwarza dudnienie (lub wytwarzać częstotliwość, która znosi częstotliwość dudnienia), podczas gdy tłumiki są zaprojektowane tak, aby redukować dB. Prawda?
 
  • Like
Reactions: Anthony Rose
#20 ·
Kiedy mówisz "zastąp seryjne rezonatory pociskami", myślę, że tłumiki i rezonatory to dwa różne zwierzęta. Rezonatory są zaprojektowane tak, aby redukować częstotliwość, która wytwarza dudnienie (lub wytwarzać częstotliwość, która znosi częstotliwość dudnienia), podczas gdy tłumiki są zaprojektowane tak, aby redukować db. Prawda?
Rezonator jest instalowany w celu rezonowania dźwięku, zanim trafi on do tłumika. Nie rozumiem, dlaczego tylne tłumiki "przymocowane do końcówek wydechowych" są nazywane rezonatorami, ponieważ w układzie wydechowym pojazdu rezonator znajduje się przed tłumikiem, czasami znanym jako wstępny tłumik, ponieważ jest instalowany w układzie wydechowym za katalizatorem i przed tłumikiem.
 
#28 ·
Myślałem o tym w moim '19 T/A, ale uważam, że jest wystarczająco głośny, podobnie jak moi sąsiedzi... więc zostawię go w oryginale... może jak mój słuch się pogorszy, podkręcę głośność... ;)
 
#32 ·
Zrobiłem usunięcie środkowego tłumika i zainstalowałem Dynomax Race bullets w moim T/A z 392. Wcale nie żałuję tej decyzji. Jakość dźwięku jest lepsza, nie będąc nadmiernie głośnym ani nieprzyjemnym. Ma ładny, równomierny ton przy prędkościach autostradowych lub podczas jazdy ze stałą prędkością. I szczerze mówiąc, nie zauważam żadnego szczególnego dudnienia od czasu zainstalowania race bullets. Moim zdaniem jest to jeden z najtańszych i najłatwiejszych modów, aby trochę obudzić Twojego Challengera. Mówię, idź tą drogą, zanim zobowiążesz się do wysokich kosztów pełnego układu wydechowego cat-back.
 
#35 ·
Madhatters w Pompano zrobił mi środki i policzył 125 dolarów. Rozejrzyj się. Zawsze patrzyłem na to, jakie samochody czekały na parkingu na serwis. Jeśli to był Buick Electra twojej babci, odpuść..... Madhatters miał około tuzina Challengerów, Camaro, Mustangów, GTR i Lambo czekających na prace nad wydechem. Pomyślałem, że to są ci faceci. Wszyscy profesjonalni i czyści. Tylko moje dwa centy.
 
  • Like
Reactions: DodgeFL
#38 ·
Jak ktoś może powiedzieć, że nie ma drona po wymianie tłumików. Mój Challenger w standardzie ma drona.